De første publikasjonene fra prosjektet har nå kommet. Vi legger ut på denne siden fortløpende.
Gunnerud, H. L., & Bratlie, S. S. (2023). Assessing Developmental Language Disorder in Bilingual Immigrant Children: The case of morphological knowledge and executive functions. In Hanssen, N.B., Harju-Luukkainen, H., & Sundqvist, C. (Eds.), Inclusion and Special Needs Education for Immigrant Students in the Nordic Countries (pp. 51-68). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003327554-4
Monsrud, M.-B., Karlsen, J., Klem, M-, & Bratlie, S.S. (2023). Å vurdere språkkompetansen til flerspråklige barn med minoritetsbakgrunn: betydningen av språklige erfaringer. Norsk tidsskrift for logopedi. 69(3), s. 22–30. Direktelink
Karlsen, L., Rydland, V., Solheim Buøen, E., Vandell, D. L., & Lekhal, R. (2023). The factor structures of the Classroom Assessment Scoring System Pre-K and mature play observation tool in multi-ethnic Norwegian early childhood centers. Journal of Early Childhood Research, 21(3) 1-16. https://doi.org/10.1177/1476718X231195708
Språksterk henter sin inspirasjon fra blant annet to tidligere undersøkelser: